De hydrochonder


(Dokter en Vanderzeiken zitten tegenover elkaar op scene vol slappe planten.)

- Dokter, het regent altijd op mij.
- Dat zit in je hoofd, Vanderzeiken.
- Hoe kan er nu regen in mijn hoofd zitten?
- Je bent een hydrochonder, Vanderzeiken. De imaginaire regen stapelt zich op in je hoofd.
- Is dat ernstig, Dokter?
- Nee, het heeft zelfs voordelen. Als je hoofd ontploft, dan krijgen de planten water.
- Is er een remedie tegen?
- Ik zal een acupunctuurkuur voorschrijven.

(Gigantische waterballon boven scène wordt doorprikt. Dokter, Vanderzeiken en planten worden nat. Ze blijven zitten en kijken beteuterd.)

Reacties

Populaire posts van deze blog

De geur van mijn grootvader

Mijn obsessie met Charles Rosel, un grand décorateur

Sociale strijd van Pellizza tot Vanfleteren, van Milaan tot Clabecq