Mijn collega Christel wil mij vergiftigen

"Zeg Bram, gij zijt hier toch weg hé? Hier, ge krijgt dit van mij, ik moet dat toch niet hebben, 'k heb er wel al eens van gedronken. "

Ik heb Christel altijd al een toffe gevonden, maar nu niet meer. Ze duwt me een flesje Lipton Linea in mijn handen: "Hier, gij eet en drinkt toch altijd alles." Wat een bucht is me dat! Ik heb het nu een half uurtje uit, die dieetbucht met chemisch bijgevoegde weet-ik-wat! Ik geloof graag dat je er magerder van wordt, ik voel kotsneigingen opkomen. Ik wil dit product dan ook graag aanraden aan alle boulemische dieëters.

Dit doet me trouwens denken aan Actvia van Danone. Pieter, mijn ex-huisgenoot wees me op het feit dat met 'actieve bestandelen voor de darmflora' eigenlijk gewoon bedoeld wordt dat je er sneller door naar toilet moet. Ik heb dus al die 'suggesties' niet door. Die reclame is in een taal die ik niet versta. Rare evolutie trouwens: de productie van voedsel waar je, euh, het voedsel weer van uit... Bon, daarover later meer.


Reacties

Populaire posts van deze blog

De geur van mijn grootvader

Mijn obsessie met Charles Rosel, un grand décorateur

Sociale strijd van Pellizza tot Vanfleteren, van Milaan tot Clabecq